Chęć zdobywania

Dla człowieka zupełnie naturalnym jest to że się rozwija w trakcie swojego życia, gdyby nie to trudno byłoby mu osiągać cele których realizacja wydaje się niezbędna dla zapewnienia sobie niezbędnego komfortu egzystencji. Zatem praktycznie każdy indywidualnie sięga po takie narzędzia które ułatwiają zdobycie umiejętności wymaganych dla realizacji konkretnych zadań. Jednym z podstawowych i szeroko pojętych narzędzi jest wiedza sama w sobie której nigdy za wiele jak mawiają przysłowia ludowe. Czyli jeżeli chce my sobie ułożyć w wygodnym sposób Zycie musimy właśnie wiedzieć jak to zrobić. Od samego początku egzystencji wiedza jest w cudzysłowie pakowana do naszych głów, co ciekawsze w pierwszym okresie życia praktycznie bezrefleksyjnie, gdyż nie bylibyśmy w stanie opanować tego wszystkiego co wpada do głowy w pierwszych latach życia ucząc się tradycyjnymi metodami w późniejszych latach. Jest to fenomen spotykany wśród wielu gatunków ale też i człowiek jest wyjątkiem pośród innych zamieszkujących planetę. Ponieważ wiedza jest bezrefleksyjnie wtłaczana do głowy tylko do pewnego poziomu i potem już od każdego indywidualnie zależy czy będzie się dalej rozwijał by funkcjonować na poziomie w środowisku czyli społeczeństwie czy też zadowoli się minimum. To wszystko jest wyróżnikiem gatunkowym, jedno twierdzą że czymś fantastycznym inni pewnie woleliby by człowiek jak i zwierzęta opanowywał wszystko na zasadzie zaprogramowania i potem z tego korzystał. Nie bez powodu jednak mówi się że rodzimy się z tak zwaną czystą kartą którą sami zapisujemy według tego co robimy co uznajemy za potrzebne a co odrzucamy. Dzięki temu albo i przez to każdy jest tak bardzo zindywidualizowaną jednostką niepowtarzalną i jedyną w swoim rodzaju. To czyni nas wyjątkowymi a w efekcie nierównymi co niesie niebezpieczeństwo efektów ubocznych jak wyrzucenie jednostek nadmiernie odstających oid społeczeństwa bez względu na to czy na plus czy na minus. Krótko mówiąc paradoksalnie unikatowość powodu je silną chęć unifikacji czyli tu w tym przypadku zestandaryzowania sposobów zdobywania wiedzy i porządkowania jej według ściśle określonych reguł. Czyli w społeczeństwie rozwiniętym człowiek na określonym etapie życia dostaje pakiet przygotowawczy z którego korzysta tak jak potrafi. W zależności od indywidualnych uzdolnień czy tak zwanej inteligencji jednemu zdobywanie wiedzy przychodzi zdecydowanie łatwiej a inny musi się sporo namęczyć by się chociaż zbliżyć do danego poziomu. Jedno jest pewne bez chociaż podstawowego poziomu wiedzy na temat tego jakie są zasady funkcjonowania w danej rzeczywistości człowiek nigdy nie posiadł by zdolności do samodzielnego funkcjonowania niezależnie od czynników zewnętrznych. Zatem trzeba dbać o to by dostęp do wiedzy i sposoby jej zdobywania były na zdecydowanie równym poziomie niezależnie od tego gdzie dany człowiek funkcjonuje i jakie ma ambicje. To już jest jednak odrębny temat dotyczący właśnie samego dostępu do wiedzy i poziomu kształcenia.

Programy edukacyjne dla młodzieży

Yamaha PSR-S650 W telewizji możemy natknąć się na różnego rodzaju programy, są one albo zabawne, albo mądre, albo zbyt poważne, albo po prostu do niczego. Jednak ostatnimi czasy możemy się spotkać z taką inicjatywą, że emitowanych jest coraz więcej programów edukacy...

Więcej

Umiejętności w ciągu całego życia

Człowiek uczy się przez całe życie. Zaraz po urodzeniu musi posiąść umiejętności związane ze ssaniem mleka. Wydaje się to błaha umiejętność na przestrzeni całego życia, przez jakie musi przejść i czego musi się nauczyć. Dla takiego noworodka jest to ...

Więcej