Renomowana szkoła- dobra szkoła?

W ludzkiej świadomości, a przynajmniej w świadomości większości z nas utarł się obraz, że wszystko, co ma dobrą opinię jest dobre. Samochód dobrej marki, komputer, telefon, buty, także szkoła. Przez lata utrzymują się stereotypy, że dana placówka jest szkołą bezsprzecznie dobrą, idealna dla większości, z doskonałą kadrą i dobrym podejściem do ucznia. Niestety, kiedy już ktoś znajomy zostaje uczniem danej szkoły okazuje się, że renoma to nie wszystko. I tu tkwi szkopuł? Dlaczego mimo tego, że tak wiele niezbyt dobrego słyszy się na temat danej szkoły, to zdobyte przed laty miano renomowanej, pozwala jej na trzymanie się przy tym określeniu i werbowanie nowych, nieświadomych, najlepszych uczniów? Czy naprawdę renomowana szkoła, to dobra szkoła? Nie do końca. Po pierwsze, takie opinie z reguły są wypracowane od kilkunastu lat, czasami nawet kilkudziesięciu, „mówi się”, że dana szkoła jest dobra. Niestety, opinia nie przekłada się na realny stan rzeczy, przynajmniej w tym przypadku. Z biegiem czasu zmieniają się uczniowie, nauczyciele, zasady, a opinia przylega na stałe i bardzo ciężko się jej pozbyć. Z resztą, kto chciałby pozbywać się etykietki dobrej szkoły. Wręcz przeciwnie. Władze szkoły w żadnym wypadku nie chcą zmieniać takiego stanu rzeczy, bez względu na sytuację w szkole, rzadko kiedy pozwalają na wypłynięcie spraw wewnątrz szkolnych na zewnątrz, rzadko kiedy jest im to na rękę. Po drugie, renomowana szkoła, to z reguły równie renomowana presja. Uczniowi renomowanej szkoły nie wypada być takim, czy innym, powinien wpisywać się w schemat, uczniowi renomowanej szkoły nie wypada nie błyszczeć, bo idąc tam powinien zdawać sobie sprawę, że o to właśnie tam chodzi. Często w renomowanych szkołach zbierają się ludzie niekoniecznie zajęci nauką czy sportem, ale ludzi, którzy chcą tam być, bo są tam „fajni” ludzie, z którymi „fajnie” się zadawać, „fajnie” po prostu tam być, a rodzice często są w stanie „załatwić” dostanie się do takiej szkoły. Niestety. Niestety efekcie, w szkole tego typu jest więcej lansu i pstrokacizny niż tworzenia renomy. Renoma przylgnęła i już, nie wszyscy pamiętają, że trzeba na nią zapracować, łatwo przyszło, łatwo poszło. Można się pochwalić, że jest się uczniem w renomowanej szkole, ale, że w tej szkole radzi się sobie kiepsko, to już niekoniecznie. Wszystko to zakrawa na absurd. Często uczniowie dobrzy, z zainteresowaniami, które chcą rozwijać, trafiają do takich szkół i giną w tłumie. A w innych, tych mniej renomowanych, mieliby szansę zaistnieć. Oczywiście, nie można generalizować, można znaleźć dobrą szkołę zarówno z pośród tych renomowanych, jak i tych „zwykłych”, reguły nie ma. Warto jednak czasami, przed tak ważnym wyborem, zasięgnąć opinii innych, dowiedzieć się u źródła, czyli u ucznia, jak jest naprawdę, nie dać zamydlić sobie oczu pięknym deklaracjom ze strony dyrekcji czy nauczycieli, o tym jak to idealnie jest w szkole, jak to dba się o ucznia i jego potrzeby, bo i tak z reguły prędzej czy później wszystko wyjdzie na jaw, tylko niestety, może być już za późno na zmiany. A uczniowi pozostanie pracowanie na własną renomę w mniej lub bardziej ciężkich warunkach. Cóż zatem po renomowanej szkole, która zapewni nam świetne wyniki, jeżeli nie pozwoli nam na rozwijanie tego, na czym nam najbardziej zależy, czy stłamsi w nas to, co ans najbardziej interesuje?

Bądź jak Van Gogh i kupuj tanie materiały dla plastyków

Vincent Van Gogh to jeden z najsłynniejszych malarzy dziewiętnastego wieku. Po dziś dzień pozostaje jednym z największych guru dla adeptów sztuki malarskiej. Co takiego sprawia, że Van Gogh w oczach wielu współczesnych artystów jawi się jako postać p...

Więcej

młodzieżowe plecaki szkolne

 Tornister- nieodłączny atrybut każdego ucznia. Klasyczny, kreskówkowy, dziewczęcy, sportowy, duży, mały, niezależnie od wielkości czy typu towarzyszy dzieciom przez kilka pierwszych lat nauki w szkole a niektórym nawet przez całą edukację. Później...

Więcej